Sunday, April 22, 2012

Kisah TTC ku bermula....


apa itu TTC???
TTC stand for TRYING TO CONCEIVE (USAHA UNTUK HAMIL)


KISAH TTC KU BERMULA DI SINI.....

Aku sudah berkahwin lebih 7 tahun....
dalam tempoh tersebut....aku telah mengalami 2x keguguran...
kali pertama pada tahun 2006 (kandungan 5 weeks)....tanpa ku sedari...
bleeding teruk dan mengalami kesakitan...

kali kedua pula gugur pada awal tahun 2011...
kandungan ketika itu hampir 12 minggu....
nasib yang sama, alami pendarahan juga....

sehinggalah pada awal bulan 5,2011...
aku merujuk pakar sakit puan...
Dr. Arasu, my gynea sehingga sekarang...
pelbagai ujian pemeriksaan telah dilakukan...
antaranya ialah...

* Ujian Pap-Smear - Alhamdulillah doc cakap aku normal...
* Ujian MRI-HSG - Alhamdulillah kedua-dua tiub aku normal dan berpattern..
* Ujian sperma suami - Alhamdulillah doktor cakap normal dan excellent
*TVS - tiada sebarang cyst dan fibroid...
*Uterus aku normal...

cuma.....masalah berat badan sahaja....jadi doc minta aku kuruskan badan...
maka bermulalah episod dietku tanpa nasi selama 3 bulan....

akan kuceritakan semuanya nanti....


Jumpa lagi di lain post...

Salam TTC


No comments:

Post a Comment