Tuesday, May 8, 2012

MC hari ni...

malam tadi aku gi klinik lagi...
Dr.Ambrose tiada, hanya ade Dr.Syed jer...
cek tekanan darah dah 60....
Dr. bagi MC sehari je arini...

tiba-tiba jam 3 pagi, kepalaku sakit sangat-sangat...
denyutannya macam nak pecah kepala...
gerakkan asben sambil menangis-nangis tahan kesakitan...
macam-macam asben usaha untuk meredakan sakitku...
dia urut seluruh badanku sebab dia cakap seluruh tubuhku kesejukkan...
sapu minyak panas...
tuam kepalaku dengan tuala basah...
asben papahku ke ruang tamu...
sebab dalam bilik terasa panas...
asben bentangkan toto untuk aku baring di bawah kipas siling...
aku?? dah lembik masa ni...

Pukul 5 pagi baru rase sakit kepalaku semakin reda...
asben masih mengurut-urutku...
namun, tetap lemah badanku...
tidak ku rasakan apa-apa...
hinggalah aku tak sedar...dah tido rupanya aku...
bila terjaga pukul 6pagi...
asbenku dah terbaring di sisiku...
tido keletihan di atas lantai sahaja...

Terharu sungguh melihat pengorbanan suamiku....
betapa bertuahnya aku kerana memiliki suamiku ini...
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim...
Sesungguhnya Kau utuskan benar suamiku ini padaku...
Sesungguhnya benar jodohku hanya dengan suamiku...
Lindungilah kami berdua dari sebarang dugaan-Mu..
Limpahkanlah kami berdua kurniaan dan rezki-MU...
Limpahkanlah kebahgiaan kami hingga ke syurga...
Aku bersyukur pada-Mu Ya Allah...

Aminnn...


Salam TTC...



No comments:

Post a Comment