Saturday, May 5, 2012

Tekanan darah rendah atau kurang darah...???



Harini sudah masuk hari ke8 periodku....
tinggal spotting2 jer...
tapi sejak 2,3 hari ni aku selalu pitam...
terasa pening-pening tapi tak sakit kepala....
kadang-kadang masa berdiri terasa kepala berpusing-pusing...
pernah sekali tu time baring atas katil pun terasa siling rumah bergoyang-goyang...

Selera makan plak dah berkurangan...
semalam makan nasi pun 3 suap jer...
tu pun dah rase lain macam...
boleh kurus macamni....

bila keadaan pitam tu datang...
rase mual-mual dan nak termuntah pun ada...
maybe perut aku kosong dan banyak angin kot...
untuk meredakannya, aku cepat-cepat minum jus delima...


sangat sedap jus ni...kalau minum sejuk-sejuk...lagi sedap...


Asbenku cakap aku ni kekurangan darah...
sebab period kali ni bayak sangat darah yang keluar...
macam air paip lajunya...
Day3,4 dan 5 paling teruk sekali...
sehari aku terpaksa tukar 5x pad aku...
malam pun tak kurang juga hebatnya...
tak sangka asben aku ni leh wat kesimpulan camtu....
aku pun tak terfikir plak...

So, aku pun berkongsi dalam group kesayanganku ICTRBA...
minta cadangan makanan yang boleh menambahkan darah...
ada yang sruh makan seafood macam kerang, hati ayam dan sayur bayam...
ade yang suggest makan Sangobion, vitamin...
dan ada yang minta aku berjumpa doctor...
ditakuti aku mengalami tekanan darah rendah or kurang darah...
risau la plak...
thanks friends....u all memang best!!!

so, pagi ni aku decide nak jumpe doktor...
tapi masih berfikir-fikir..klinik mana yang aku nak terjah??
terasa rindu nak jumpe Dr.Ambrose....
tapi kat klinik tu tiada mesin ultrasound...rosak katanya...
Kalau jumpe doktor lain, adakah sama layanannya macam dr.Ambrose??


Doktor camni ade tak??


haishhh...macam-macam la aku ni...
ok...itu je yg nak dikongsi pagi ni...
daaa....


Salam TTC...







No comments:

Post a Comment