Sunday, May 6, 2012

Sah tekanan darah rendah...!!!

tengahari tadi aku ke Klinik Mediviron...
bawa mak dan aku untuk berjumpa doktor....
syukur, dapat Dr.Ambrose yang sangat friendly....
hansome pon ada macam Abhishek Bachan....hehehe

Confirm....!!!
Tekanan Darah Rendah...
atau Low Blood Pressure....
doc cakap aku kekurangan darah....
paras bacaan 50 jer...(yg ni aku tak berapa faham nak explain)
sebab mak aku plak High Blood Pressure (160)...

aku pon cakap yang kali ni period aku bayak sangat darah yang keluar...
day3,4 dan Day5... 5x tukar pad dlam sehari...
darah plak terasa mengalir macam air paip tutup tak ketat...
doc tanya sebelum-sebelum ni macamana??
so..aku jawab biasanya paling heavy pon 3x kali je tukar dalam sehari...
terus doc buat kesimpulan bahawa kemungkinan abortion...
"bende" tu nak lekat...tapi tak jadi...
ermmm...payah sungguh ya nak lekat "bende" tu??
kalau la aku boleh nampak "mende" tu...sudah pasti aku lekat dengan gam gajah...
hehehe...gurau jer...

Doc pon bagi aku ubat tambah darah...
namanya Sangobion...



takpelah....aku masih menganggap ianya sebagai darah PERIOD ku yang luar biasa...
tak mahu berangan yang macam-macam...
aku yakin dengan rezeki-MU Ya Allah...
kalau benar ada rezekiku...maka jadilah ia..
kalau belum lagi rezekiku....aku takkan menidakkannya...
Janji Allah itu pasti....


Salam TTC...


No comments:

Post a Comment